سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
بهترین پیشنهاد در روزهای کرونایی کتاب خواندن با خانواده است

نوش‌آفرین انصاری، معتقد است بهترین پیشنهاد در این شرایط مطالعه و دنبال کردن طرح «خواندن با خانواده» است.

نوش‌آفرین انصاری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این روزهای کرونایی گفت: به‌نظر می‌رسد بهترین پیشنهاد در این شرایط کتاب خواندن و دنبال کردن طرحی است که سال‌ها از سوی شورای کتاب کودک اجرا می‌شد و هم‌اکنون هم از سوی خانه کتابدار اجرا می‌شود.
 
وی در ادامه توضیح داد: این طرح «خواندن با خانواده» نام دارد. در این طرح خانواده‌ها حلقه‌های مطالعاتی ایجاد می‌کنند، با هم کتاب می‌خوانند، گفت‌وگو می‌کنند و از تجربه‌ها و خاطرات کتابخوانی‌شان با هم صحبت می‌کنند. آن‌ها می‌توانند این تجربیات و خاطرات را جایی ثبت کنند و برای آن نقاشی‌هایی بکشند، از این جمع‌هایشان عکس بگیرند. شاید بعدا بتوانند از این نوشته‌ها و عکس‌ها کتاب تهیه کنند. البته در زمان خواندن کتاب نیازی به خلاصه‌نویسی نیست، چون خلاصه‌نویسی بچه‌ها را به فضای مدرسه نزدیک می‌کند. بچه‌ها در زمان کتابخوانی بهتر است از فضای مدرسه دور شوند.
 
دبیر شورای کتاب کودک افزود: براین اساس خانواده‌ها می‌توانند از کتاب‌هایی که در منزل دارند استفاده کنند یا کتاب مورد نظرشان را به صورت اینترنتی سفارش دهند. البته قبل از اینکه کتابی را که سفارش داده‌اند بازکنند و بخوانند باید سطح آن‌ را ضد عفونی کنند البته بهتر است از اسپری آب و الکل استفاده نکنند چون الکل می‌پرد و آب کتاب را خراب می‌کند. بهتر است کتاب را مدتی در جاهای خیلی گرم بگذارند.
 
وی در ادامه پیشنهاد داد: کتابخانه های عمومی هم باید در این روزها فعال باشند و بسته‌های کتاب را آماده کنند و برای خانواده‌ها ارسال کنند تا کتاب‌های کاغذی همچنان بدست مخاطبان برسد.
 
دبیر شورای کتاب کودک یادآوری کرد: در ادبیات کودک، کتاب‌های خوبی داریم که بچه‌ها و والدینشان بر اساس سلیقه‌شان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. علاوه بر این در فضای مجازی هم کانال‌هایی وجود دارد که کتاب‌های خوب را به بچه‌ها معرفی می‌کند. همچنین مخاطبان می‌توانند از کتاب‌های گویا استفاده کنند که از سوی شورای کتاب کودک و برخی نهادها در سایت‌شان ارائه شده است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها